Att gå rakt på sak

I fredags skrev jag ett mail till Storebror. Lite framtidsplaner. När jag satte fingrarna på tangenterna hamnade jag i någon sorts trans. På skärmen skapades massor av ord till ljudet av de smattrande tangenterna. Plötsligt vaknade jag upp ur transen och insåg att jag skrivit massor av ointressant information om mitt liv, tankar, osv.

Näe, nu får jag komma till sak, tänkte jag.
"...du orkar väl inte läsa så mycket just nu. Därför går jag rakt på sak", skrev jag. Stannade upp. Kliade mig på hakan och hummade lite.
Nääe, det blir lite för tråkigt, tänkte jag.
"Därför går jag rakt på sak, som en blind man ungefär", och så fnissade jag.

Jag kände mig smart och rolig. Men senare började den där lilla meningen gnaga på mitt sinne. Jag gick runt och undrade om det var så värst originellt. Det borde väl finnas någon annan som kommit på samma sak.

Har ni hört det tidigare?

/Nyduschad_kille_15

Kommentarer
Postat av: Tlött

Jag förstår inte varför en blind man går rakt på sak, förklara?

I samma anda kan man använda: Nu, nu skall jag störta mig i säng, som ett Jas-plan ungefär.

Mitt huvud har börjat brusa. Jag tror att jag kommer dö snart.

2008-08-13 @ 04:32:44
URL: http://inteerikgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0