Dagboken, 0.3

God kväll, Kära dagboken.
Solen har gått ner. Jag sitter på min datorstol. Stefan ligger på min säng. Det finns inget mer att göra. Vi har sett på bilder och sett på serier - också samtalat kort. Han är trött. Jag är trött. Vi är tysta. Jag klickar mig utan mål fram på internets adresser. Finner inget kul.
Förutom billarmen och tutandet där ute är det helt tyst. Jag hör Stefanos strumpor skrapa mot varandra då han vickar på fötterna.
"Välkommen till min värld", sade jag. Han skrattade. Och så började jag bolla med min sten, Sten.

Varför tjuter alltid billarm i bakgrunden i storstäder? Det undrar jag. Även om en person inte ens är i närheten av en bil går larmen av och fyller den redan oljudfyllda staden med skrikande pip.

Bakom mig ligger Stefan och mumlar. "Bloggar. Han bloggar", säger han tyst och skrattar.

Kommentarer
Postat av: Tlött

1-0 stefan(X)

2008-08-05 @ 03:40:37
URL: http://inteerikgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0