The Game - LAX

Min dag var alldeles toppen fram till nu. Jag vaknade ganska sent. Dolce&Gabbana hade hoppat upp i min säng och satt och stirrade på mig. Det tyckte jag var roligt, så jag fångade honom i min famn och kliade honom kärleksfullt på magen. Sen somnade vi båda två. Efter ett tag vaknade jag igen och tvingade mig upp. En liten yoghurt fyllde min tomma mage. Sedan satte jag mig på balkongen i solen och läste ut Kafka på stranden.

Stefan kom hem från skolan när jag skulle börja skapa lite trevlig musik.
Datorn har haft virus som jag har rensat. Men det är en infektion som inte ville försvinna. Och den hade tydligen vuxit sig starkare. Datorn lydde mig inte längre. Jag blev arg. Jag tog mig i kragen och bestämde mig för att en gång för alla fixa detta irriterande jävla problem.

Hur jag än försökte gick det inte. Datorn hostade brutalt. Djupt inom mig kände jag lite medlidande. Men det andra jaget var förbannat. Datorn totalvägrade öppna sig när jag ville undersöka den.
"Öppna munnen nu", sade jag. Men datorn sjönk ner i fosterställning och jämrade sig. "Det blir inte bättre av att gråta!" ryter jag. Men mina ord nådde inte datorns ljudingångar. Den hade återigen hamnat i någon sorts feberyra. Det var hopplöst.

Under tiden spelades The Games senaste album ur den andra, friska datorns högtalare: LAX. Och irritationen växte. En stark känsla av avsky bildades inom mig.
Och detta album har folk väntat ivrigt på, tänkte jag. När de införskaffat sig albumet hoppade de säkert av glädje och njöt till fullo av de skitdåliga låtarna som spelades. "Åh fyfan vad bra!" säger en Game-fantast efter att ha lyssnat igenom hela albumet tre gånger. Det tycktes inte förekomma honom att alla verser innehöll ordet Impala och att de ständigt höll samma enformiga arg-lugna ton. På The Game-fronten inget nytt.

(Förlåt, B, jag har försökt lyssna och tycka om detta album också; men det går bara inte.)

Nej. Viruset är kvar och jag lyckas inte göra mig av med det. The Game suger. Han suger nog mer än Mange Schmidt. Och då är man väl ganska jävla dålig? Kom nu inte och säg att LAX är bra. För det borde inte en enda människa kunna tycka.
Nu ska jag lyssna på The Beach Boys och bli glad.

Sen ska jag hela min stackars lilla dator. Magic power for zeh comp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0