Batman: The dark knight (Bio x2)

Veckan som nyss tog slut var händelserik. Jag var på bio två gånger. Första biobesöket var på någon VIP-sal. Den var mindre, med större säten. Och man fick ta så mycket popcorn man ville. Det var inte så häftigt som namnet ville påstå. Filmen var El Orfanato, en spansk sådan. Thriller. Mystisk. Bra. "The Disappeared" heter den på engelska.

I går såg jag på The Dark Knight. Batman alltså. Den var häftig. Jag kände mig som en normal kille då jag satt och njöt av de häftiga scenerna. Vanligtvis brukar jag inte gilla actionfilmer av den typen. Men detta är ju Batman, han blev tränad av ninjor förr. Spelad av Christian Bale. Tillochmed Lillemor utbrast "häftigt" två gånger. Sen gjorde Heath Ledger ett grymt jobb som Jokern. Det var längesen jag såg på bio. Starkare upplevelse helt enkelt. Mycket bra film, tycker jag.

Men det roligaste var i slutet. När eftertexten började rulla och musiken var dramatisk. Då hörde man hur några få personer började applådera. Tafatt. Ingen hängde på. Då skrattade jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0