Män som hatar kvinnor

I lördags fick jag en plötslig hunger efter böcker. Jag sökte igenom min bokhylla och insåg att det inte fanns något nytt att läsa. Sedan undersökte jag Lillemors lilla bokhylla. Där fanns inte heller något som väckte min nyfikenhet.
"Den här då", sade Lillemor och plockade fram en bok av Stieg Larsson. Jag tackade nej efersom det var andra delen i en trilogi. Man bör läsa trioliger från början, tycker jag.

"Vänta", sade Lillemor och försvann. Efter någon minut kom hon tillbaka med ett glatt leende. Hon viftade med en bok i handen. Män som hatar kvinnor, av Stieg Larsson. Första delen. Låt gå, tänkte jag.

Och i gårnatt när jag låg och läste boken pirrade det till lite i min mage. Jag läste ordet björnkram. Det fick mig att bli alldeles varm och glad. Jag ville ha en björnkram. Sen, efter att ha fantiserat med ordet lite återgick jag till läsningen.

En björnkram. Det är ingen vanlig kram. En björnkram är den mysigaste och finaste kramen man kan få.


Kommentarer
Postat av: Karl Tacos

Karl Tacos gillar den boken. Det är en av de få böcker Karl Tacos har läst.

2008-08-06 @ 17:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0