Stens historia

På vårt lilla äventyr fann jag en sten. En liten, rund sten. Perfekt formad för handen. Jag såg på stenen med förundran.
"Vad heter du?" frågade jag stenen. Jag möttes av tystnad. "Var kommer du ifrån?", ännu en gång tystnad. Jag vägde stenen i min hand. Detta var ett perfekt vapen förr i tiden. När indianerna krigade mot spanjorerna.
"Du behöver inte vara rädd. Kriget är över" sade jag tröstande till stenen. Tystnad.

Jag går vidare, med stenen i handen. Och på vägen hem undrar jag vad stenen varit med om. Hur länge den funnits på denna jord...

Nu sitter stenen på mitt skrivbord. Någon dag kanske den öppnar sig för mig. Då kommer jag bli lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0