Stina-Lees bloggfest och Kvällens Drink

Trots att jag försöker bojkotta de kända modebloggarna kan jag inte undgå informationen som spridit sig likt en pest över bloggvärlden. Det viskas i varje hörn. Tissel och tassel. En speciell stämning svävar farligt över varje inlägg blogg-celebriteterna skriver.

Stina-Lee ska ha bloggfest. Den största bloggfesten någonsin. Jag ser det hela framför mig. Fredag kväll, BLVD. Musiken är hög...

Tre blonda killar från Partille står lutade mot baren. De blickar ut över havet av människor. Deras hår är spetsat av hårt DAX WAX och ger deras solbrända ansikten en arg touch. De har precis kommit hem från Sunny Beach. Killen i mitten har på sig en vit, väldigt tight V-ringad t-shirt. Över det har han en väst. Jeansen är ordentligt nerstoppade i Inter Sport-tubsockarna. De nya Lacosteskorna lyser. Det är han som är alfahannen. Om han är tyst är de andra två tysta, bredvid honom. Och där står de tre Partillekillarna och ser häftiga ut, sökandes efter möjliga offer för deras efterfest.

En storväxt vakt går förbi baren, med blicken riktad på ett bord. Runt detta bord befinner sig fem killar, med Johnny Bravo-frisyr, och en tjej. De skrattar högljutt åt en kommentar angående Partille-Tonysarna mitt emot dem vid baren.
Vakten fortsätter se sig omkring. Några småbrats står och vevar i takt till musiken, i brist på annat att göra då de är för små för att känna sig säkra för att riktigt njuta av kroglivet.
Någon sprutar champagne. Folk jublar. Fulla kvinnor snubblar i trappor. Andra står och gnider sig frenetiskt mot varandra på dansgolvet.


Där står Stina-Lee. Med Amanda Berg bredvid sig. De har ingenting att prata om. Därför står de tysta. Egentligen hatar de varandra.
Bakom dessa två kända bloggare ser man en stor folkmassa av tafatta flickor som stirrar storögt. Det är läsarna. De njuter av att kunna vara nära sina favoritbloggare. Och alla har på sig samma kläder, för det har de sett är snyggt i senaste "Dagens"-inlägg.

"Kan någon ge mig en drink?" frågar Stina-Lee utan att vända sig till klonerna bakom sig.
En kvick våg sprider sig bland de hundratals läsarna som står bakom Stina-Lee och Amanda Berg. Efter en knapp sekund stiger en läsare fram. I handen har hon Kvällens Drink - drinken som varenda modebloggare kommer prata om i flera år efteråt.

"Stop!" hörs det plötsligt. Det är en kvinnoröst.
Läsaren som stigit fram stelnar i rörelsen. Hennes ögon vidgas till bristningsgräns då hon ser vem som tilltalat henne. Ett förskräckt pip låter ur hennes strupe.
Sedan sprid sig pipet även hos alla andra läsare likt en tsunamivåg, och ljudet av dessa förskräckta pip i perfekt balans bildar ett oväsen värre än den starkaste åska. Det överröstar musiken för några sekunder. Hela klubbens blickar riktas mot bloggarna.

Kenza stiger fram, vacker och stolt. Bakom henne uppenbarar sig sen Mirre och alla Kenzas läsare; hundratals kloner som bär små handväskehundar i sina famnar.

"Vad gör du här?" frågar Stina-Lee pafft.
"Ge mig Drinken!" säger Kenza, utan att svara på frågan. Den rädda läsaren står emellan sina två största bloggförebilder och vet inte vad hon ska göra. Hennes händer börjar darra.
"Efter den här festen kommer jag ha fler läsare än du. Du skrämmer inte mig längre!" utbrister Stina-Lee. Ett djupt "wooh" sprider sig bland läsarna bakom henne.
"Inte om jag dricker Kvällens Drink", säger Kenza och snappar åt sig drinken. DJns musik tystnar. Alla håller sina andetag.
"Nej... NEJ! Du är i Kreta!" skriker Stina-Lee, "detta måste vara en dröm. Jag... jag drömmer!" hon tar några stapplande steg bakåt. Nyper sig själv i armen.
Kenzas läppar säras i ett leende. Ett kallt leende som inte sprider sig till ögonen. "Min blogg är bäst", säger hon och för glaset mot sin mun.

Plötsligt skär ett iskallt hånskratt igenom den laddade tystnaden. Det kommer från ett mörkt hörn.
"Jag drack Kvällens Drink i går", rösten är bekant. Fram ur skuggorna stiger ingen annan än Blondinbella. Bakom henne ser man gestalten av Carl Bildt.
Alla bloggläsare faller till golvet. De bugar djupt inför högheten som träder fram. Blondinbella, den största av de största. Nummer ett.

Stina-Lee drar sig i håret. River sig i ansiktet. Hennes tårar faller till golvet.
"NEJ! Detta är en mardröm. Du är ju i Italien..." sedan faller hon till golvet, utan medvetande.

Natten slutar med att en av Partille-killarna spyr på väg hem. De andra skrattar.
"Döh! Föfan Mackan, du få la vänta tiss du kommer heem", säger Partille-alfahannen och skrattar.

Kommentarer
Postat av: Gadden

Hur jävla lång tid tog inte det att skriva?

Roligt iallafall.

Och jävligt välgjort.

Väldigt väldigt välgjort.

Big Up?

2008-07-16 @ 15:11:15
URL: http://inteerikgadd.blogg.se/
Postat av: Gadden

Förresten är BLVD nedlagt tror jag.

2008-07-16 @ 15:12:25
URL: http://inteerikgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0