Upp till toppen

Dolce&Gabbana ligger här bredvid mig på stolen och stirrar på mig. Han stirrar intensivt. Ibland grymtar han. Det är bara för att han vill leka. Jag tänker inte leka med honom nu. För jag lyssnar på Disneymusik.

"Prins Ali vilken magi, Aliababa. Han är bäst, stark som en häst. Här kommer han".

Dolce&Gabbana fortsätter stirra intensivt på mig. Han är nästan lite arg. Mest dyster. Men han kommer att bli överlycklig. Det vet jag. För jag ska följa med honom och Lillemor för att klättra i berg. Då kommer vi springa tillsammans. Gömma oss för Lillemor och skratta åt henne när hon snubblar över grenar och stenar. "Var är ni?" kommer hon tjuta. Sen kommer hennes ansiktsuttryck förvandlas, från livsnjutande, fridfull min till panikslagen-mamma-som-inte-hittar-sin-son-blick. Och så kommer hon snubbla igen. Hennes kläder kommer att gå sönder. Och jag och Dolce&Gabbana observerar allt. Vi fnissar tyst. Sedan hoppar vi fram och skriker "BUUH" när hon ligger på jorden och gråter.

Det ska bli roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0