Översättning?

[1.] Resultat: svenska till engelska
Hello hello.
Today I happened to come over one new (at least for me) översättningssida, where one simple can translate the whole senses.

Såhär would an English sense see out, translated from the Swede.

"It that understands others are knowledgeable,
 the person that understands itself is sensible.
 It that wins over others are strong,
 it that wins over itself is powerful."


[2.] Resultat: tillbaka till svenska
Hälsninghälsningar.
I dag händde jag att komma över en ny (åtminstone för mig) översättningssida var enkel man kan översätta helhetsavkänningarna.

Såhär skulle en engelsk avkänning ser ut, översatt från svensken.

"Den som förstår andra är kunnig,
 personen som förstår sig är förnuftig.
 Det att segrar över andra är starka,
 det att segrar över honom är kraftiga.?




[0.]
Den första texten
Hej hej.
Idag råkade jag komma över en ny (åtminstone för mig) översättningssida, där man enkelt kan översätta hela meningar.

Såhär skulle en engelsk mening se ut, översatt från svenska.

"Den som förstår andra är kunnig,
 den som förstår sig själv är vis.
 Den som segrar över andra är stark,
 den som segrar över sig själv är mäktig."


Ni som är sugna på att översätta lite kan alltid besöka följande sida: http://www.systransoft.com/

Det var allt för mig just nu. God jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0