Facebook-problemet

Jag satt och stirrade tomt på skärmen. Reste mig sedan långsamt och tog tre kvicka steg in i badrummet.
Musiken hade precis tagit slut, och den snabba tystnaden mellan låtbytet bröts av det igenkännande skak-ljudet.

Det var min lilla hund. Han hade vaknat till liv då jag rest mig, och smugit fram från sitt gömme under en stol-liknande fåtölj.
Dolce&Gabbana (som jag döpt om honom till i dag) sträckte på sig, de små tassarna framsträckta och rumpan putandes uppåt, varefter han skakade sig snabbt.
Efter att ha gett mig en oskyldig hundblick trippade han iväg.

Sedan kom Lillemor in till mig och frågade med en liten röst om jag kunde gå ut med hunden. Jag såg på henne utan att säga något. Efter några sekunders tystnad log jag och sade att jag kunde göra det.

Efter promenaden med Dolce&Gabbana kommer jag hem och sätter mig framför datorn igen. Kollar min mail. Där står det att jag blivit "taggad" (svengelska) på 10 bilder på Facebook.
Nyfiket klickar jag mig fram till dessa bilder och inser med fasa att större delen av bilderna är mycket fula. Jag stelnar till.
Sedan sitter jag länge och överväger om jag ska ta bort "tagen" (svengelska) från de fulaste bilderna.

Jag bestämde mig för att låta det vara. Inget skulle ändras. Och jag kände mig stark.
Nästan lika stark som Magnus Samuelsson.

Kommentarer
Postat av: Doglas Murray Grävande Journalist

Punchline?

Blåshål?

Läs I just want my pants back!

Du kommer gilla den.

Star trek out.

2008-06-27 @ 10:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0