Gregory House

Ni kan kalla mig tjuv. Varför säger jag inte. Men det har ingenting att göra med att jag snodde Backstreet Boys-kort för omkring 90 kronor när jag var liten. Eller, ska sanningen fram var det inte ens jag som gjorde det. Utan jag skickade min lillebror att sno dem.
Tänka sig va?

Men nu satt jag framför datorn min och kollade på ännu ett avsnitt av House (M.D.). Du vet, serien där doktorerna tar rollen som kriminalinspektörer och bryter sig in i patienternas hus. Serien där patienterna ifrågasätter allt doktorn gör, och där fallen alltid verkar vara hopplösa.
Men tillsammans med sitt gäng, Negern, Tjejen och Den blonde britten, botar Gregory House varenda patient. Hittils, det vill säga. Jag har bara sett åtta avsnitt (plus några lösa som gått på TV förr).

Men det slog mig i dag att jag fortfarande inte visste vad någon hette - om man bortser från House. Det är oacceptabelt. Nästan lika illa som att plocka bort champinjonerna när man äter en capricciosa.
Därför gick jag in på IMDB och fick reda på följande:

Negern heter Eric Foreman (i verkliga livet: Omar Epps)
Tjejen heter Allison Cameron (i verkliga livet: Jennifer Morrison)
Den blonde britten heter Robert Chase (han ska tydligen vara från australien (i verkliga livet heter han Jesse Spencer)
Sen får vi inte glömma av Doktorn som bara dyker upp ur ett hörn ibland för att säga någon rolig kommentar som heter James Wilson (i verkliga livet: Robert Sean Leonard).

Obs! Alla namn borde egentligen ha titeln "Dr." framför. Glöm aldrig.

Det jag gillar mest med denna serie är Houses kommentarer, och faktum att det är en amerikansk serie. För Jag älskar snabbmat. Därför ska jag se på mitt nionde avsnitt nu.

Såhär ser den snygga chef-doktorn ut när hon inte
spelar snygga-chef-doktorn-rollen
image8

Jag älskar er, mina bloggläsare. Ni är mitt allt!

Kommentarer
Postat av: Ännu Ett Alias

Hej Alex.
Bästa blogg-inlägget denna månad!
Men att blanda ihop en australensisk och en engelsk dialekt...
Men är hon snygg eller inte? (hänv. till bild)
Och är Tjejens mest framträdande egenskap att hon är Tjej?
Inte att hon är århundradets tråkigaste person, förutom den gången hon går på droger?
Mera Droger!

Tuning out, because my fishing bate is starting to die of starvation.

The Big Bloop

2008-05-16 @ 09:38:14
Postat av: L.C. Bling Dawg

Åh min älskade mums-mums, du och din blogg är bäst, bättre än FARC-EP!! I LOVE YOU!

2008-05-26 @ 14:01:24
URL: http://www.motkraft.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0