Fiskmås

I dag hittade jag något nytt program/spel. "Brain workout". Jag läste informationen och tyckte det verkade intressant.

"Scientifically designed brain training to improve memory and brain health! Use it or lose it applies to the muscles in our bodies as well as to the neural pathways and connections in our brain. Scientific research has found that regular mental exercise can help keep your mind sharp and slow down the natural effects of 'brain ageing'.
 Designed for people of any age, Brain Workout includes 12 entertaining games developed by neurologists and neuroscientists to challenge your brain and keep it in top gear at all times.
 Scientifically proven to improve brain performance.
 Designed by Neurologists and Neuroscientists.
 Stimulates attention, memory and visual-spatial skills.
"

Jag laddade ner det. Och som kommentar skrev jag: Awesome! Thanks.

Nu efter att ha spelat lite har jag fått reda hur jag ligger till. Det jag är bäst på är Language, även om det är på engelska, och jag är en bit ovanför/bättre än average. På andra plats ligger Visual-spatial skills. Jag känner mig faktiskt som en mästare på att urskilja 3D-objekt. Och det jag är sämst på är min "executive function" (har inget att göra med avrättningar, utan syftar mest på att utföra/verkställa/spela - jag är ganska långsam).

Jag såg också på två nya serier här om dagen. Samurai Girl, som var skitdålig. Snygg aktris. Dåligt skådespel och löjliga dialoger. Och True Blood, en spännande vampyr-serie med där man får se mycket hud. Det ska bli spännande att se resten, inte för huden, utan för att jag har varit smygkär i vampyrer sedan jag läste boken "Interview with a vampire".

Nu ska jag leka lite med Dolce&Gabbana. Han sitter här bredvid och stirrar på mig. Och han vägrar släppa mig med blicken. Ibland vickar han lite på öronen, som för att förbereda sig för att jag ska säga något. Han ser på mig med förhoppning. Ibland hör man ett väldigt, väldigt låg kvidande. Han är för fin, min hund.




På återseende.
/Wombatman

Kommentarer
Postat av: Andresch

jag vill krama chico

2008-09-11 @ 13:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0