Eller?

Jag sitter och läser igenom min blogg. De gamla inläggen. Och jag inser att jag inte längre kan uppnå samma nivå.

Det går inte.

För att skriva bra måste man hänge sig helt åt skrivandet. Det går inte bara att sätta sig ner efter en vanlig dag och skriva något som når ut till alla. Något som underhåller. Något amazing.

Man måste leva som en författare. Skriva dag och natt. Inte göra något annat. Vara skrivandets konst hängiven. Aktivera hjärnans kreativa del. Värma upp fingrarna. Se världen i ord.

De sista månaderna i Chile isolerade jag mig helt från omvärlden. Jag satt inne och skrev. Och läste.

Och jag skrev bra. Jävligt bra. Bara för att jag sa upp min kontakt från alla vänner.

För jag förstod. Ska man skriva bra, vill man vara författare, måste man vara "mobbad".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0