Det hemliga

Ont om ledigt diskutrymme

Hur ska jag åtgärda detta (?) tänker jag.

Med ostadigt hand rör jag musen som darrande klickar sig fram genom hemliga mappar långt in i datorns mörka, obebodda gator.
 Det luktar unket. Någon råtta skriker till när jag närmar mig och springer in i någon liten spricka i väggen.
Gatulyktorna är söndriga. Jag kliver på glas och ljudet av hur det krossas mot de fuktiga kullerstenarna ekar mot de fönsterlösa väggarna som tornar upp sig bredvid mig. Jag går i en mörk laybrint.
 Vem som helst hade för längesedan fått panik, sjunkit ner på knä och skrikt i förtvivlan - låtit mörkret sluka det enda hopp som fanns kvar. Men jag kliver vidare. Längre in i datorns smutsigaste utrymmen. Jag vet exakt vilken väg jag ska ta.

Jag öppnar dörren till ett paradis.
 Jag står med himmelriket framför mig, och helvetets avgrunder bakom mig. Jag kliver in porrvärlden. Något som förut var ett litet skrymsle har under mången tid förvandlats till ett palats fyllt av den bästa porren för min smak. Och även om man aldrig besöker detta palats som man borde göra, utan man bara bygger på det, så känns det oerhört svårt att göra sig av med det.

Därför darrar min hand. För jag vet att jag just nu ska riva palatset. Jag ska göra mig av med en stor del av min ungdom. Jag ska radera det.

Shift + Delete.

Hjärtat är tungt. Axlarna är lätta.

"Ont om ledigt diskutrymme"-rutan finns inte längre.

Jag höjer musiken.

Plötsligt är allt normalt igen.

Kommentarer
Postat av: IamMonkey

Amazing right back at you

2009-08-13 @ 17:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0